Melyik a legjobb tetőtériablak gyártó?

Fakro? Roto? vagy Velux?

Erre nincs egyértelmű válasz, mivel gyártóink hosszú évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a tetőtéri ablakok világpiacán, ami kiváló minőségű termékek nélkül nem lenne lehetséges.

Mi csak abban tudunk segíteni, hogy a kiválasztásnál minden fontos műszaki paramétert megjelenítünk és így azokat összehasonlítva eldöntheti, hogy Ön melyik gyártó melyik típusú termékét találja a legjobb ár/értékű választásnak.

Viszont érdemes figyelni a szolgáltatásokat is, hogy melyik gyártó milyen szállítási és garanciális feltételeket nyújt és így ezek tudatában ki tudja választani az Ön számára legjobbat.

Ehhez készítettünk egy segédletet, amelyben könnyen áttekintheti, hogy mely feltételek felelnek meg Önnek legjobban:

Szállítási feltételek*

 

FAKRO

ROTO

VELUX

Átvételi pontra történő szállítás

értékhatártól függetlenül ingyenes

nettó 5.000 Ft kivéve, ha van benne 1 db ablak, mert akkor ingyenes

értékhatártól függetlenül ingyenes

Átvételi pontra történő szállítás gyakorisága

akár minden nap

akár minden nap

hetente kétszer

Magyarországon készleten tartott termékek legrövidebb szállítási ideje

átvételi pontra szállítás: max 3 munkanap

átvételi pontra szállítás: max 3 munkanap

átvételi pontra szállítás: max 4 munkanap

címre szállítás: max 3 munkanap

címre szállítás: max 3 munkanap

címre szállítás: max 4 munkanap a raktárunkba és további max 3 munkanap a címig

Megrendelés visszaigazolás

a rendelés leadásától számítva 1 munkanapon belül, a raktáron tartott termékre pontos dátumot a többire megközelítőleg adják meg a szállítási időt

a rendelés leadásától számítva 1 munkanapon belül, a szállítás pontos dátumát adják meg (ez néha változik)

rendelés után azonnal megkapjuk a szállítás dátumát (ez ritkán tud változni)

Értesítés közvetlenül a kiszállítás elött

átvételi pontra szállítás: előző nap emailt kapunk

átvételi pontra szállítás: nincs

átvételi pontra szállítás: szállítás reggelén emailt kapunk + aznap a futár egyeztett is velünk, ha valami nem stimmel

címre szállítás: minden esetben telefonon egyeztett a szállító a vevővel (ha a vevőnek nem jó, akkor el sem indulnak)- erről emailben tájékoztatnak bennünket is

címre szállítás: amikor már a közelben jár, esetenként felhívják a vásárlót

címre szállítás: a szállítás előtti nap a szállító felhívja a vásárlót

Behajtási és forgalom korlátozás figyelés

szállító megoldja és olyan autót küld, ami megfelel a helyszínnek vagy a többletköltségről tájékoztatják a vevőt

a vevő kötelessége a súly és forgalmi korlátozásról értesíteni az eladón keresztül értesíteni a gyártót. Az engedélyek beszerzése a szállítóra hárul, amire 3 munkanap határidőt adnak meg.

szállító megoldja és olyan autót küld, ami megfelel a helyszínnek vagy a többletköltségről tájékoztatják a vevőt

Újbóli kiszállítás

nem volt rá precedens, mert olcsóbbnak találják a telefonálást, minthogy elinduljon az autó a rendeléssel, de egyébként a normál szállítási díj lenne

5.000-35.000 Ft+Áfa között részletesen a Roto oldalán olvashat

a második esetben számítanak fel újbóli költséget, ami a normál szállítási díj

lehetőség, hogy az ügyfél megy a gyártó raktárába

előzetes egyeztetés alapján és ingyenesen

nincs

csak nagyon indokolt esetben a szállítmányozó raktárából átvehető

 

Garanciális/szavatossági feltételek**

 

FAKRO

ROTO

VELUX

Üvegezés

Örökös garancia
Edzett üveggel rendelkező üvegezések jégverés okozta töréseire

15 év szavatosság
Külső biztonsági üveg törésére, jégkár által

nincs külön garancia

10 év garancia
A 2005.01.01. után vásárolt FAKRO ablakok üvegezésére

Tetőtéri ablakok

20 év garancia
FTP-V U5, FTU-V U5, FTW-V U5, PTP-V U5 ablakok, Thermo burkolókeret és XDK beépítő szettel együtt vásárolva és beépítve

15 év szavatosság
a Roto tetőablakok anyagára
a vasalatok és szerelvények törésére, amennyiben azok két vagy több részre törnek, hétköznapi használat és igénybevétel esetén.
a vázszerkezet és keret terhelés okozta törése esetén, amennyiben annak terhelése a RAL 716/1 vizsgálati feltételeinek megfelel

15 év garancia
Kiterjesztett garancia fém alkatrészek illetve  poliuretán profilok törésére, ha hőszigetelő kerettel építi be azokat.

15 év garancia
A 2005.01.01. után vásárolt FAKRO ablakok üvegezésére.
2011.07.01. után vásárolt billenő ablakok vasalataira; kivéve FTT, FY_, FD_ tetőablakokat

10 év garancia
A többi tetőtéri ablakra

10 év garancia
A többi tetőtéri ablakra

5 év szavatosság

páralecsapódásra az üvegrétegek között

Tetőerkély ablakok

10 év garancia

nincs ilyen a választékban

10 év garancia

Tetőkibúvók

5 év garancia

15 év szavatosság

5 év garancia

Füstelvezető ablakok

10 év garancia

15 év szavatosság

10 év garancia

Burkolókeretek

10 év garancia

5 év szavatosság

10 év garancia

Beépítőtermékek

10 év garancia

2 év szavatosság

10 év garancia

Felülvilágítók

10 év garancia

nincs ilyen a választékban

10 év garancia

Fénycsatornák

7 év garancia

nincs ilyen a választékban

10 év garancia

Padlásfeljáró

3 év garancia

10 év szavatosság

nincs ilyen a választékban

Molnárlépcső

3 év garancia

nincs ilyen a választékban

nincs ilyen a választékban

Térdfal ajtó

3 év garancia

nincs ilyen a választékban

nincs ilyen a választékban

Árnyékolók

2 év garancia

2 év szavatosság

3 év garancia

Redőnyök

2 év garancia

2 év szavatosság

5 év garancia

Szúnyoghálók

2 év garancia

2 év szavatosság

3 év garancia

Elektromos kiegészítők

2 év garancia

2 év szavatosság

5 év garancia

 

Mindig legyen körültekintő és próbálja a lehetőségei és a kapott információk alapján, objektíven megítélni a legjobb feltételeket!

*A szállítási feltételek a gyártóktól kapott információk és a saját tapasztalataink alapján lettek kiközölve. (utolsó módosítás: 2023.06.27)

**A garanciális/szavatossági feltételek a gyártóktól kapott információk alapján lettek kiközölve. A garanciális feltételek és azok pontos feltételrendszere mindegyik gyártó weboldalán megtalálhatóak. (utolsó módosítás: 2023.06.27)

Mit jelent a szavatosság és a garancia (jótállás)?

Az eladó a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik, helytállni köteles. Az EU valamennyi tagállamára vonatkozó egységes szabályozás, az 1999/44/EK irányelv alapján a vásárló a vásárlástól számított két éven belül élhet a szavatossági jogaival. A szavatossággal kapcsolatos szabályozás a Polgári Törvénykönyvben található. A szavatosság mellett létezik a kötelező jótállás, vagy közismert nevén a „garancia”. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg, hogy mely új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki az eladó jótállási kötelezettsége. A jótállás időtartama egy év, és garanciát szerződésben is vállalhat az eladó. A szavatossági jogok érvényesítése során a jogosultnak kell bizonyítania, hogy a hiba oka a teljesítés időpontjában már megvolt, így a bizonyítással kapcsolatban felmerülő költségeket is a jogosultnak kell előlegeznie. Lényeges, hogy valamennyi Európai Uniós tagállamban érvényesül a fogyasztói szerződések esetében az a szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba oka már a teljesítés időpontjában is megvolt. A kötelező jótállás a fogyasztóra nézve kedvezőbb, ugyanis a jótállás teljes időtartama alatt, tehát legalább 1 évig az eladót terheli a bizonyítás, azaz csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Melyik ér többet 10 év garancia (jótállás) vagy 10 év szavatosság?

Az érték szempontjából a 10 év garancia és a 10 év szavatosság közötti különbség nehezen meghatározható általánosan, mivel ez függ a konkrét körülményektől és az adott termék típusától is. Az érték nagyban függ a termék minőségétől és megbízhatóságától, valamint a gyártótól/forgalmazótól és a jogi szabályozástól is.

A garancia általában a gyártó vagy forgalmazó önkéntes ígérete, hogy az adott időtartamon belül javítást, csereét vagy visszatérítést biztosítanak, ha a termék hibás lesz vagy meghibásodik. Ez a garancia gyakran specifikus feltételekhez és korlátokhoz kötött, és nem minden hiba vagy károsodás esetén nyújt fedezetet.

A szavatosság viszont a jogi kötelezettség, amelyet a törvények előírnak, és amely védi a fogyasztókat a hibás termékekkel szemben. A szavatosság azt jelenti, hogy a vásárolt terméknek meg kell felelnie a jogszabályok által előírt minőségi és teljesítménykövetelményeknek. Ha a termék hibásnak vagy meghibásodottnak bizonyul, a szavatossági jog általában lehetőséget nyújt a javításra, cserere vagy visszatérítésre.

A gyakorlatban az érték szempontjából a 10 év garancia és a 10 év szavatosság közötti különbség attól függ, hogy a garancia pontosan milyen típusú hibákra és károkra nyújt fedezetet, és mennyire korlátozott vagy kiterjedt a garanciális feltételek hatálya. Ezenkívül az adott termék minősége, megbízhatósága és hosszú távú teljesítménye is meghatározó tényező az érték szempontjából.

Fontos tehát alaposan tanulmányozni a garanciális és szavatossági feltételeket, valamint az adott termék megbízhatóságát és minőségét, mielőtt az értéküket összehasonlítanánk.